وبلاگ

وظایف معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

١.       سیاست گذاری و برنامه ریزی در زمینه اداره و توسعه فعالیت های خبری و اطلاع رسانی و تبلیغاتی کشور درچارچوب سیاستهای وزارتخانه.

٢.       سیاست گذاری و تدوین ضوابط مربوط به ورود و خروج مطبوعات و نشریات و سایر محصولات خبری، اطلاع رسانی و تبلیغاتی.

٣.       سیاست گذاری و تعیین ضوابط و صدور مجوز  و حمایت مادی و معنوی از برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها، مسابقات و سمینارهای مطبوعاتی در سطح ملی و بین المللی.

۴.       سیاست گذاری و تدوین ضوابط و هدایت نحوه گردآوری، پردازش و انتشار اطلاعات مربوط به پیشرفت برنامه ها و فعالیت های دستگاههای دولتی، نهادها و موسسات عمومی.

۵.       سیاست گذاری در زمینه بررسی اثرات برنامه ها و فعالیت های دولت در افکار عمومی و فرهنگ سازی به منظور همکاری بیشتر مردم با دولت.

۶.       سیاستگذاری در راستای مبادلات رسانه ای با سازمان های منطقه ای و بین المللی در امور خبری، مطبوعاتی و اطلاع رسانی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی

٧.       تدوین سیاست ها و ضوابط مربوط به حمایت و تشویق روزنامه نگاران، فعالیت های مطبوعاتی خبری، تبلیغاتی و اطلاع رسانی و تشکل های صنفی و تخصصی مربوطه

٨.       برنامه ریزی جهت شکوفایی استعدادها در زمینه فعالیت های خبری، مطبوعاتی و تبلیغاتی کشور.

٩.       برنامه ریزی، حمایت و تعیین ضوابط در زمینه تأسیس، انحلال و توسعه فعالیت های خبرگزاریهای غیر دولتی و پایگاههای خبری الکترونیک در چارچوب قوانین، مقررات و نظارت بر آنها.

١٠.   برنامه ریزی در تهیه و تنظیم استانداردهای فنی و حرفه ای مطبوعات و نظارت بر آن.

 تحریریه نشریه مشرق زمین

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>